یو پی اس مناسب سیستم‌های روشنایی
نوشته شده توسط : سامان

امروزه مقدار روشنایی داخلی ساختمانها و اتاقهای خانه ها بسیار بیشتر از گذشته شده است. این امر به علت استفاده زیاد از لامپ های کم مصرف می باشد. از سوی دیگر افزایش تعداد لوازم روشنایی متعدد و متنوع در خانه ها از در آشپرخانه تا اتاقها و نقاط مختلف خانه باعث افزایش مصرف برق خانوارها گردیده است.

در بسیاری از خانه ها امروزه بیش از ۵۰ وسیله روشنایی وجود دارد. بر همه اینها عادات مصرفی مردم را نیز باید یادآور شد که غالبا در ساعات مشخصی میل به استفاده از روشنایی زیادی دارند.

شاید به همین خاطر است که مجهز کردن بسیاری از سیستم و تجهیزات برقی به یک دستگاه پشتیبان همچون یو پی اس این روزها دارای اهمیت زیادی شده است. علاوه بر تجهیزات برقی سیستم‌های روشنایی نیز به این دستگاه نیاز دارند تا در شرایط اضطراری بتوان از آن ها استفاده کرد.حال سوال اصلی این است که یو پی اس مناسب سیستم‌های روشنایی باید دارای چه ویژگی هایی باشند و اصلا کدام یک از انواع ups برای سیستم روشنایی بهتر می باشد.

ضرورت استفاده از یو پی اس برای روشنایی

یو پی اس مناسب سیستم‌های روشنایی

یو پی اس بین منبع برق شهری و دستگاه مصرف کننده برق قرار گرفته و کار تثبیت برق ورودی را انجام می‌دهد، علاوه بر این از نفوذ نویز و اختلالات ناشی بر تجهیزات جلوگیری می‌کند.

در اکثر خانه ها تعداد بالایی لامپ استفاده می‌شود که این حجم از مصرف برق مستقیم هم از نظر بها و هم از نظر آسیب به سیم کشی های ساختمان یا خانه به صرفه نمی‌باشد،

در حالی که می توان با استفاده از یو پی اس 500 الی 1000 آمپری به راحتی 10 لامپ 30 ولتی را برای مدت زمان زیادی روشن نگه داشت که این هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم از اسیب های احتمالی جلوگیری می‌کند.

نحوه عملکرد یو پی اس

یو پی اس با قرار گرفتن بین برق شهر و تجهیزات مورد نظر در زمان های متصل بودن برق شهر به شارژ باتری‌ها و ذخیره انرژی برق از این طریق می‌پردازد و در زمان‌های قطعی برق شهر با انرژی ذخیره شده در باتری‌ها برق تجهیزات موردنظر را با کیفیت بسیار خوب تأمین می‌کند.

یو پی اس آنلاین اما علاوه بر تأمین برق دستگاه‌های مورد نظر در زمان قطعی برق، در زمان های متصل بودن برق شهر نیز فعال بوده و برق پر نوسان شهر را به یک برق تمیز و بدون نوسان تبدیل کرده به دستگاه‌ها تحویل می‌دهد.

یو پی اس مناسب برای سیستم روشنایی شما

یو پی اس مناسب سیستم‌های روشنایی

انتخاب نوع و توان یو پی اس مناسب برای سیستم روشنایی شما نیازمند مشخص کردن تعداد و توان مصرفی تجهیزات موردنظر می‌باشد. برای تجهیزات روشنایی عموماً از یو پی اس های آفلاین استفاده می‌شود، یو پی اس آفلاین فقط در زمان‌های قطعی برق وارد مدار شده و برق تجهیزات مورد نظر را تأمین می‌کند.

مزیت استفاده از ups سیستم روشنایی

تمام دستگاههای تامین کننده برق بدون وقفه دارای مزیت هایی برای تمام تجهیزات و سیستم هایی هستند که به آن ها متصل می باشند. بنابراین سیستم روشنایی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.

از مهم ترین مزایای مربوط به متصل بودن یو پی اس به سیستم روشنایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با یک سیستم یو پی اس مناسب با به کار گیری لامپ های کم مصرف، امکان تامین روشنایی تعداد بالایی از لامپ ها را وجود دارد.
  • هزینه ایجاد یک سیستم ups معمولا با هزینه خرید ژنراتور مقایسه می شود که البته از نظر فنی به مراتب بهتر و کارامد تر از سیستم ژنراتور است
  • برای خانه یا کارگاه های کوچک سیستم یو پی اس بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

دیگر کاربردهای یو پی اس

یو پی اس توانایی ذخیره برق برای مدت زمان چند ساعته را دارا می‌باشد و به صورت پایدار همچون برق شهری آنرا به سیم کشی خانه منتقل می‌کند.
محافظت از اطلاعات در صورت قطعی برق؛ به دلیل وجود برق ذخیره، پس از قطعی برق شما این فرصت ارادارید که فایل های باز و ذخیره نشده خود را ذخیره کنید و از نابودی اطلاعاتتان جلوگیری کنید.
از یو پی اس برای کاهش مصرف برق استفاده می‌شود بدین صورت که در ساعات افت مصرف، برق رزرو و در ساعات اوج مصرف از ان برق ذخیره شده برای روشنایی استفاده می‌شود که بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: